נפגעתם מבן הזוג? ככה תפתחו דף חדש

נפגעתם מבן הזוג? ככה תפתחו דף חדש

כללי

סיימתם מערכת זוגית לא בריאה ועכשיו אתם חרדים לעבור למערכת זוגית חדשה? ככה תצליחו לעבור הלאה ואולי אפילו להכיר אהבה חדשה
החרדות שלנו מגיעות לעיתים מסיטואציה או חוויה בעבר, שגורמת לנו לפחד ולחשוש שהיא תחזור בעתיד. החרדות האלו עלולות לנהל אותנו ואת ההחלטות שאנחנו עושים בחיים, כמו כן, גם בתחום הזוגיות, כשאנחנו נפגעים ממערכת יחסים, עלולות להגיע חרדות שיכולות לחבל לנו בקשר הבא.

ישנם לא מעט אנשים, שהיו במערכת יחסים משמעותית, שהסתיימה בצורה קשה ויצרה אצלם חרדה כלשהי מזוגיות על אף שחלפו לא מעט שנים. הם מתקשים להשתחרר מהחרדה ולהיכנס למערכת יחסים חדשה ,למרות ניסיונות ההיכרות שלהם. הרצון בזוגיות קיים וחזק, אך החרדה מפריעה ומונעת מהם להתקדם הלאה ברגע האמת.

כיצד ניתן להתגבר על החרדה ולהצליח לייצר קשר חדש ובריא?

1. 80% מפתרון הבעיה נמצא בהבנה שיש בעיה. אדם שחווה בגידה ומכיר בת זוג פוטנציאלית לטעמו, לא אומר לעצמו להפסיק את הקשר עכשיו כדי שלא נגיע למצב שאני אקשר והיא תבגוד בי, אלא מחפש תירוצים שונים ומשונים על מנת לשכנע את עצמו שהיא לא מתאימה לו. וכל זה על מנת להימנע מקשר.

ברגע שאנחנו מכירים מישהו שמוצא חן בעינינו ואנחנו כבר יודעים שאנחנו סובלים מחרדה, כדאי לשים לב לתירוצים שעולים בראש לגבי מדוע אין פה התאמה. התעלמו מהמחשבות ההרסניות והמשיכו לצאת ולהכיר את הבנאדם יותר לעומק.

2. כשהקשר עולה שלב ומתפתחת אינטימיות וקירבה, כדאי וחשוב לשתף את בן הזוג במחשבות והחרדות. שיתוף מייצר אינטימיות ועצם התחושה שבן הזוג מבין ותומך עוזר להפיג את החרדה.

3. בהתמודדות עם חרדות שנוצרו מקשר שהיתה בו אלימות מכל סוג שהוא, כדאי מאוד לגשת לטיפול. תפקיד האלימות במערכת היחסים, היא להקטין את בן הזוג על מנת לשלוט בו באופן מוחלט. הצד הנשלט והמוכה, יוצא ממערכת היחסים חסר בטחון, וחשדן, עם מחשבות של איך נתתי לזה לקרות, איך לא עצרתי את זה בזמן, אולי זה קצת מגיע לי, וחרדה ופחד להיכנס שוב למערכת יחסים. שם דרוש טיפול עמוק וחיזוק עצמי.

4. לפעמים, מתוך השתוקקות לקשר, אנחנו מוכנים להתפשר על דברים רבים, לעיתים חשובים מדי. הרבה מאוד אנשים נמצאים בקשרים, אפילו ארוכי טווח הכוללים נישואים וילדים, עם אדם שהם אינם נמשכים אליו או שהוא אינו נמשך אליהם. הם נשארים מכיוון שחוץ מעניין המשיכה יש שם הכל. מה שנקרא "על הנייר", זה מושלם. וכך שני הצדדים כשבאים לחפש קשר חדש מגיעים עם חרדות ששוב ימצאו את עצמם עם מישהו שהם לא נמשכים אליו, או שהוא לא נמשך אליהם. פשוט אל תתפשרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *